Projekte


TRACING THE NEGATIVE SPACE  

a study on dance exhibition,  a dance / XR exhibition in a Museum / Gallery 

in a three-dimensional stereoscopic representatio

Dieses Projekt wurde durch den FFF Bayern gefördert.

 

das Projekt wurde am 26.03.2021 im VRlab im Deutschen Museum mit einer Präsentation des Prototypen vorgestellt und ist abgeschlossen.

 

FFF Bayern

Vergabeentscheidung Extended Realities XR vom 25.06.2020:  Projektentwicklung XR4

 

Mensch Maschine Cyborg Dancing Antragsteller:  Thomas Mahnecke und Angelika Maria Meindl Mahnecke, München Plattformen: Ortsgebundene VR Experience für Oculus Rift

 

Bei dem Projekt handelt es sich um die Entwicklung eines technischen Dispositivs aus Soft-und Hardware-Komponenten, mit dem eine immersive, interaktive, bewegungsgesteuerte VR-/3D-Videotanzperformance ermöglicht werden soll. Inhaltlich setzt sich die Performance mit dem Konflikt zwischen dem technikgetriebenen Streben nach Perfektion und Effizienz sowie der Sehnsucht des Einzelnen, sich selbst zu finden und zu erfahren, auseinander. Mittels 3D-Projektoren und einem dreidimensionalen Klangfeld soll das Dispositiv von Bühne und Zuschauerraum aufgehoben werden und ein sich ständig verändernder Raum entstehen. Visuelle und auditive Elemente sollen dabei über Sensoren mit den Bewegungen der Tänzer interagieren.

 

This project was funded by the FFF Bayern and supported by the Deutsches Museum / VRlab through a cooperation.

 

The project was presented on March 26th, 2021 in the VRlab in the Deutsches Museum with a presentation of the prototype and has been completed.

 

FFF Bavaria

Award decision Extended Realities XR from June 25th, 2020: Project development XR4

 

Human Machine Cyborg Dancing Applicant: Thomas Mahnecke and Angelika Maria Meindl Mahnecke, Munich Platforms: Location-based VR Experience for Oculus Rift

 

The project is about the development of a technical set of software and hardware components with which an immersive, interactive, motion-controlled VR / 3D video dance performance is to be made possible. In terms of content, the performance deals with the conflict between the technology-driven striving for perfection and efficiency and the longing of the individual to find and experience himself. By means of 3D projectors and a three-dimensional sound field, the dispositive of stage and auditorium is to be lifted and a constantly changing space is created. Visual and auditory elements should interact with the movements of the dancers via sensors.



Service 1

Consectetur adipiscing elit. Inscite autem medicinae et gubernationis ultimum cum ultimo sapientiae comparatur.


Service 2

Mihi quidem Antiochum, quem audis, satis belle videris attendere. Hanc igitur quoque transfer in animum dirigentes.


Service 3

Tamen a proposito, inquam, aberramus. Non igitur potestis voluptate omnia dirigentes aut tueri aut retinere virtutem.